دلیل بسیاری از مشکلات ما این است که گوش نمی دهیم تا بفهمیم ؛ گوش می دهیم که جواب دهیم * داشته ها و نداشته ها مکمل یکدیگرند ؛با پذیرفتن این واقعیت میتوان زندگی را آسان گرفت * پذیرفتن اینکه اشتباه کرده ایم نشان دهنده اینست که اکنون عاقل تر از گذشته مان شده ایم * وقتی حق با ماست دلیلی برای خشمگین شدن نداریم و زمانی که حق با ما نیست هیچ حقی برای خشمگین شدن نداریم .
وقتی عصبانی هستیم مواظب حرف زدنمان باشیم چون عصبانیت ما فروکش خواهد کرد اما حرفهایمان در ذهن و قلب طرف مقابل برای همیشه باقی میماند .
ورود به سیستم
دانش آموزی
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ناسا، بزرگترین و پیچیدهترین تلسکوپ فضایی، یکی از برترین شاهکارهای ساخته دست بشر، اکنون در فضا بهسر میبرد و بهطور کامل مستقر شده است. همچنین این تلسکوپ راه را برای پیشگامان علم بهطرز شگفتی باز میکند. تلسکوپ فضایی جیمز وب، برترین رصدخانه در دهه آینده خواهد بود و به هزاران ستارهشناس در سراسر جهان خدمت میکند. تلسکوپ فضایی جیمز وب تاریخ جهان را بهطور کامل مطالعه خواهد کرد. این مطالعات شامل اولین درخشش پس از انفجار بزرگ و سیستمهای خورشیدی است.
از پرتاب این تلسکوپ فضایی ۱۴ روز میگذرد. در روز سیزدهم بال آینه اولیه تلسکوپ فضایی جیمز وب گشوده شد. تلسکوپ فضایی بهطور کامل مستقر شد، اما همچنان در راه رسیدن به مقصد خود یعنی نقطه لاگرانژ ۲ است. تقریبا دو هفته دیگر به نقاط لاگرانژ میرسد و در آن نقطه، وارد مدار بزرگ در اطراف نقاط لاگرانژ میشود.
تلسکوپ جیمز وب ۱۰ میلیارد دلاری طراحی شده است تا به مکانهایی برود که تاکنون هیچ تلسکوپی موفق به رفتن آن مکان نشده است. همچنین نشان دهد که اجرام در اولین کهکشانها چگونه بودند و ستارهها چگونه در ابرهای گردوغبار تکامل پیدا کردهاند. این تلسکوپ فضایی مسؤلیت تلسکوپهای پیشین مانند تلسکوپ فضایی هابل و اسپیتزر را نیز برعهده دارد. تلسکوپ فضایی جیمز وب دیدی بدون مانع از جهان هستی به انسان نشان میدهد.
ویژگی های هنرستان کار آفرین شهید محمد بنکدار
بهره گیری ازهنر آموزان متخصص و متعهد هنرستان های فنی حرفه ای ، محیطی ســالم و علمی و شاداب ؛دارای سیستم دوربین مدار بسته ، استفاده از سیستم تلفن گویا جهت اطلاع اولیا از وضعیت روزانه هنرجویان ، استفاده از سیستم پیامک به اولیای محترم ، انجام ورزش صبح گاهی در اغلب روزها ، برگزاری زیارت عاشورا در هر هفته ، برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی در ساعات تفریح ، برگزاری سلسله جلسات مبارزه با آسیبهای اجتماعی برای هنرجویان ، برگزاری جلسات آموزش خانواده برای اولیای محترم ، دارای سه سایت کامپیوتر ، برگزاری کلاسهای تخصصی رشته های کامپیوتر و حسابداری برای کسب معلومات جهت ورود به بازار کار .برگزاری آزمونهای غیر حضوری بصورت آنلاین در سایت هنرستان
امکانات وب سایت
آخرین اخبـار علمی روز و اطلاعیه، آزمـون های آنلاین، ارائه نمرات کلاسی دانش آمـوزان، نمایش دانش آموزان بـرتر کلاسی به صـورت مـاهانه، نمونـه سـوالات، تماس با مشاور و مدیریت، پرسش و پاسخ اینترنتی
چگونگی آغاز جهان خلقت
از مهمترین اکتشافات دانشنمدان در قرن بیستم بی اعتبار ساختن اندیشه ازلی و ابدی بودن جهان است؛ آنان با دلایل متقن علمی ثابت کرده اند که آفرینش جهان با یک انفجار مهیب آغاز شده است که از آن به "انفجار بزرگ" یاد می کنند
. (أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].
ترجمه: آيا كافران نداستند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا كرديم.
انبساط جهان
جهان هستی با سرعت زیادی در حال انبساط است اما ما آن را احساس نمی کنیم. دانشنمدان با استفاده از ابزار آلات پیشرفته توانسته اند سرعت آن را اندازه بگیرند. این حقیقتی است که در زمان نزول قرآن هیچ کسی اطلاعی از آن نداشت.
وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]
ترجمه: ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و گستراننده آن هستیم.
چگونگی پایان جهان
طبق قانون بقای انرژی, میزان ماده و انرژی همیشه ثابت است در نتیجه, گسترش جهان هستی متوقف خواهد شد و همان گونه که گسترش یافته بود شروع به بازگشت و جمع شدن خواهد کرد.
(يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]
ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشتهها درهم مىپيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مىگردانيم، اين وعدهاى است بر عهدهى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعدههاى خود هستيم
(اگر دقت شود
سیاهچاله های فضایی
سیاهچاله های فضایی پدیده های عظیمی اند که تحقیق درباره وجود آنها تا بیش از نیم قرن ذهن دانشنمدان را به خود مشغول داشت تا اینکه سرانجام به وجود آنها اذعان کردند.
(فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْكُنَّسِ) [التكوير: 14-15].
ترجمه: سوگند به (ستارگان) پنهان که در حال حرکت و جذب کننده اند.
عزیزان تولدتان مبارک
کادر اجرایی هنرستان بنکدار
چگونگي برنامه ريزي درسي
درس اول :
چگونه برنامهريزي كنيم ؟
ليس الانسان الا ماسعي
درخصوص كنكور كه بحث اصلي ما ميباشد گاهي افرادي را ميبينيم كه تلاش بسياري ميكنند، روزانه 10 تا 12 ساعت درس ميخوانند، در كلاسهاي مختلف كنكور شركت كردهاند و تعداد زيادي تست زدهاند ولي تاكنون موفقيتي كسب نكرده، چندسالي است پشت كنكور ماندهاند و . . . اما چرا ؟ يك دليل آن ميتواند وضعيت نامطلوب درس خواندن باشد مثل محل مطالعه، زمان مطالعه، كيفيت و كميت تست زدن، چگونگي نتبرداري و يا بهتر نكتهبرداري و عواملي از اين قبيل. ولي دليل ديگر كه بهنظر مهمتر ميرسد ، عدم برنامهريزي صحيح، مناسب و منطقي است كه به اميد خدا در ادامه بحث به توضيح بيشتر در اينباره خواهيم پرداخت .
چرا نميتوانيم برنامهريزي كنيم ؟ اصل 1ـ مهمترين مانع :
عدم شناخت خود
علت اصلي كه ما نميتوانيم برنامهريزي كنيم، اين است كه خود را نميشناسيم و هميشه يك تصوير بسيار خوبي از خودمان داريم كه براساس همان ذهنيت خوب و نه واقعيت عيني مينشينيم وبراي خود برنامهريزي ميكنيم مثل يك كامپيوتر كه شنبه ساعت 3 از مدرسه ميرسم، 3:30 تا 5 فيزيك ـ 5:15 تا 6:45 شيمي ـ 7 تا 8:30 تست زبان ميزنم ، نيم ساعت استراحت و . . . ولي وقتي ميخواهيم برنامه را اجرا و عملي نماييم ميبينيم خيلي تفاوت دارد. از مشاور ميخواهيم براي ما برنامهريزي نمايد كه اين هم كاري بسيار غلط ميباشد، نتيجه ميگيريم كه ابتدا بايد به شناخت خود بپردازيم و بعد برنامهريزي بكنيم شما بايد جدول يا الگويي داشته باشيد تا رفتار خود را در طول روزها و هفتههاي آينده تنظيم كنيد ولي ابتدا بايد امكانات خود را بشناسيد و براي اينكار بايد به گذشته خود توجه نماييد . بدون شناخت دقيق تواناييهايتان، نميتوانيد الگو و برنامهاي واقعبينانه براي آينده خود تدوين نماييد. شايد خود شما تا به حال، برنامههايي براي خودتان تنظيم كرده باشيد. سوال اين است كه اين برنامهها را چند روز اجرا كردهايد؟ در ميان افرادي كه در طول عمر خود برنامهاي براي خودشان نوشتهاند شايد تنها 4 يا 5 درصد توانستهاند برنامه مكتوب خود را بيشتر از دو هفته ادامه دهند.
اشكال كاردر كجاست ؟
بسياري فكر ميكنند اشكال كار آنها به دليل بيتجربگي، راه صحيح تنظيم برنامه را نميدانند وبايد فردي باتجربه بيشتر آنها را راهنمايي نمايد، بههمين دليل به افراد مورد اطمينان خود مراجعه مينمايند و تقاضاي دريافت برنامة را د