نه طوطی باش که گفته ی دیگران را تکرار کنی ، و نه بلبل باش که گفته ی خود را هدر دهی . تنها راهزنی که دار و ندار آدمی را به تاراج می برد اندیشه های منفی خود اوست . 98% مردم بدون اینکه برای رسیدن به رویاهای خود ذره ای تلاش کنند از آنها دست می کشند ، تو جزء اون 2% باش .
ورود به سیستم
دانش آموزی
اشارات علمی قرآن به چند پدیده نجومی
1- چگونگی آغاز جهان خلقت
(أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].
ترجمه: آيا كافران نداستند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا كرديم.
اینجاست که این سوال متوجه کسانی می شود که حقانیت قرآن را منکرند: در زمان نزول قرآن چه کسی می دانست که جهان در ابتدا یک توده واحد به هم پیوسته بوده(رتقا) سپس از یکدیگر جدا شده (انتفتقت) و آنگاه جهانی کنونی به وجود آمده است. آیا او کسی جز خدای بلندمرتبه است؟
2- انبساط جهان
( وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]
ترجمه: ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و گستراننده آن هستیم.
3- چگونگی پایان جهان
عجیب آنکه قرآن در آیه زیر به چگونگی پایان جهان و شکل جهان هستی که مانند یک ورقه منحنی است, اشاره کرده.
(يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]
ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشتهها درهم مىپيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مىگردانيم، اين وعدهاى است بر عهدهى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعدههاى خود هستيم
4- سیاهچاله های فضایی
دانشمندان سیاهچاله ها را دارای سه ویژگی اساسی می دانند:1- غیر قابل رؤیت اند 2- حرکت می کنند 3- جذب کننده ی سایر اجرام آسمانی اند. عجیب آنکه قرآن همین اوصاف را در این آیه ذکر می کند.
(فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْكُنَّسِ) [التكوير: 14-15].
ترجمه: سوگند به (ستارگان) پنهان که در حال حرکت و جذب کننده اند.
الخنّس یعنی آنچه که پنهان میشود و دیده نمیشود, الجوار یعنی آنچه که با سرعت زیادی در حال حرکت است و الکنّس یعنی چیزی که جذب میکند (و صفحه آسمان را جاروب میکند). و این همان چیزی است که دانشنمدان درباره سیاهچاله ها به آن معترفند
ویژگی های هنرستان کار آفرین شهید محمد بنکدار
بهره گیری ازهنر آموزان متخصص و متعهد هنرستان های فنی حرفه ای ، محیطی ســالم و علمی و شاداب ؛دارای سیستم دوربین مدار بسته ، استفاده از سیستم تلفن گویا جهت اطلاع اولیا از وضعیت روزانه هنرجویان ، استفاده از سیستم پیامک به اولیای محترم ، انجام ورزش صبح گاهی در اغلب روزها ، برگزاری زیارت عاشورا در هر هفته ، برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی در ساعات تفریح ، برگزاری سلسله جلسات مبارزه با آسیبهای اجتماعی برای هنرجویان ، برگزاری جلسات آموزش خانواده برای اولیای محترم ، دارای سه سایت کامپیوتر ، برگزاری کلاسهای تخصصی رشته های کامپیوتر و حسابداری برای کسب معلومات جهت ورود به بازار کار .برگزاری آزمونهای غیر حضوری بصورت آنلاین در سایت هنرستان
امکانات وب سایت
آخرین اخبـار علمی روز و اطلاعیه، آزمـون های آنلاین، ارائه نمرات کلاسی دانش آمـوزان، نمایش دانش آموزان بـرتر کلاسی به صـورت مـاهانه، نمونـه سـوالات، تماس با مشاور و مدیریت، پرسش و پاسخ اینترنتی
چگونگی آغاز جهان خلقت
از مهمترین اکتشافات دانشنمدان در قرن بیستم بی اعتبار ساختن اندیشه ازلی و ابدی بودن جهان است؛ آنان با دلایل متقن علمی ثابت کرده اند که آفرینش جهان با یک انفجار مهیب آغاز شده است که از آن به "انفجار بزرگ" یاد می کنند
. (أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].
انبساط جهان
جهان هستی با سرعت زیادی در حال انبساط است اما ما آن را احساس نمی کنیم. دانشنمدان با استفاده از ابزار آلات پیشرفته توانسته اند سرعت آن را اندازه بگیرند. این حقیقتی است که در زمان نزول قرآن هیچ کسی اطلاعی از آن نداشت.
وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]
چگونگی پایان جهان
طبق قانون بقای انرژی, میزان ماده و انرژی همیشه ثابت است در نتیجه, گسترش جهان هستی متوقف خواهد شد و همان گونه که گسترش یافته بود شروع به بازگشت و جمع شدن خواهد کرد.
(اگر دقت شود
سیاهچاله های فضایی
سیاهچاله های فضایی پدیده های عظیمی اند که تحقیق درباره وجود آنها تا بیش از نیم قرن ذهن دانشنمدان را به خود مشغول داشت تا اینکه سرانجام به وجود آنها اذعان کردند.
عزیزان تولدتان مبارک
کادر اجرایی هنرستان بنکدار
https://chat.whatsapp.com/Kr38Q2UrRZI0MSzB1MD5M1
عزیزان با این لینک به گروه واتساپ دهم کامپیوتر ورودی سال تحصیلی جدید بپیوندید .