کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : 26 دي 1399
 

نه طوطی باش که گفته ی دیگران را تکرار کنی ، و نه بلبل باش که گفته ی خود را هدر دهی . تنها راهزنی که دار و ندار آدمی را به تاراج می برد اندیشه های منفی خود اوست . 98% مردم بدون اینکه برای رسیدن به رویاهای خود ذره ای تلاش کنند از آنها دست می کشند ، تو جزء اون 2% باش .

سیستم دانش آموزی
برگزیده مطالب علمی

اشارات علمی قرآن به چند پدیده نجومی

1- چگونگی آغاز جهان خلقت

(أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].

 

ترجمه: آيا كافران نداستند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا كرديم.

 

اینجاست که این سوال متوجه کسانی می شود که حقانیت قرآن را منکرند: در زمان نزول قرآن چه کسی می دانست که جهان در ابتدا یک توده واحد به هم پیوسته بوده(رتقا) سپس از یکدیگر جدا شده (انتفتقت) و آنگاه جهانی کنونی به وجود آمده است. آیا او کسی جز خدای بلندمرتبه است؟

2- انبساط جهان

( وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]

 

ترجمه: ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و گستراننده آن هستیم.

 

 3- چگونگی پایان جهان

عجیب آنکه قرآن در آیه زیر به چگونگی پایان جهان و شکل جهان هستی که مانند یک ورقه منحنی است, اشاره کرده.

 

(يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]

 

ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشته‏ها درهم مى‏پيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مى‏گردانيم، اين وعده‏اى است بر عهده‏ى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعده‏هاى خود هستيم

4- سیاهچاله های فضایی

  دانشمندان سیاهچاله ها را دارای سه ویژگی اساسی می دانند:1- غیر قابل رؤیت اند 2- حرکت می کنند 3- جذب کننده ی سایر اجرام آسمانی اند. عجیب آنکه قرآن همین اوصاف را در این آیه ذکر می کند.

 

(فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْكُنَّسِ) [التكوير: 14-15].

 

ترجمه:  سوگند به (ستارگان) پنهان که در حال حرکت و جذب کننده اند.

 

الخنّس یعنی آنچه که پنهان میشود و دیده نمیشود, الجوار یعنی آنچه که با سرعت زیادی در حال حرکت است و الکنّس یعنی چیزی که جذب میکند (و صفحه آسمان را جاروب میکند). و این همان چیزی است که دانشنمدان درباره سیاهچاله ها به آن معترفند

امکانات مدرسه

ویژگی های هنرستان کار آفرین شهید محمد بنکدار

 بهره گیری ازهنر آموزان متخصص و متعهد هنرستان های فنی حرفه ای ، محیطی ســالم و علمی و شاداب ؛دارای سیستم دوربین مدار بسته ، استفاده از سیستم تلفن گویا جهت اطلاع اولیا از وضعیت روزانه هنرجویان ، استفاده از سیستم پیامک به اولیای محترم ، انجام ورزش صبح گاهی در اغلب روزها ، برگزاری زیارت عاشورا در هر هفته ، برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی در ساعات تفریح ، برگزاری سلسله جلسات مبارزه با آسیبهای اجتماعی برای هنرجویان ، برگزاری جلسات آموزش خانواده برای اولیای محترم ، دارای سه سایت کامپیوتر ، برگزاری کلاسهای تخصصی رشته های کامپیوتر و حسابداری برای کسب معلومات جهت ورود به بازار کار .برگزاری آزمونهای غیر حضوری بصورت آنلاین در سایت هنرستان

 

امکانات وب سایت

آخرین اخبـار علمی روز و اطلاعیه، آزمـون های آنلاین، ارائه نمرات کلاسی دانش آمـوزان، نمایش دانش آموزان بـرتر کلاسی به صـورت مـاهانه، نمونـه سـوالات، تماس با مشاور و مدیریت، پرسش و پاسخ اینترنتی

پدیه های نجومی در قرآن

چگونگی آغاز جهان خلقت

از مهمترین اکتشافات دانشنمدان در قرن بیستم بی اعتبار ساختن اندیشه ازلی و ابدی بودن جهان است؛ آنان با دلایل متقن علمی ثابت کرده اند که آفرینش جهان با یک انفجار مهیب آغاز شده است که از آن به "انفجار بزرگ" یاد می کنند

. (أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].

ترجمه: آيا كافران نداستند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا كرديم.

انبساط جهان

جهان هستی با سرعت زیادی در حال انبساط است اما ما آن را احساس نمی کنیم. دانشنمدان با استفاده از ابزار آلات پیشرفته توانسته اند سرعت آن را اندازه بگیرند. این حقیقتی است که در زمان نزول قرآن هیچ کسی اطلاعی از آن نداشت.

وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]

ترجمه: ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و گستراننده آن هستیم.

چگونگی پایان جهان

طبق قانون بقای انرژی, میزان ماده و انرژی همیشه ثابت است در نتیجه, گسترش جهان هستی متوقف خواهد شد و همان گونه که گسترش یافته بود شروع به بازگشت و جمع شدن خواهد کرد.

(يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]

ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشته‏ها درهم مى‏پيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مى‏گردانيم، اين وعده‏اى است بر عهده‏ى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعده‏هاى خود هستيم

(اگر دقت شود

سیاهچاله های فضایی

سیاهچاله های فضایی پدیده های عظیمی اند که تحقیق درباره وجود آنها تا بیش از نیم قرن ذهن دانشنمدان را به خود مشغول داشت تا اینکه سرانجام به وجود آنها اذعان کردند.

(فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْكُنَّسِ) [التكوير: 14-15].

ترجمه:  سوگند به (ستارگان) پنهان که در حال حرکت و جذب کننده اند.

 

 

برنامه هفتگی

انسانی 304

انسانی 303

دوازدهم تجربی

دوازدهم ریاضی

یازدهم انسانی

یازدهم ریاضی

دهم انسانی

دهم ریاضی

 

 

تاریخ - عابدی

فارسی رفعت ماه

فیزیک - هادیلویی

فیزیک - هادیلویی

جامعه - جنیدی

زبان - شکری

ورزش- محمودی

شیمی - نقوی

زنگ 1

شنبه

فارسی رفعت ماه

تاریخ - عابدی

شیمی - نقوی

فیزیک - خانواده

زبان - شکری

ورزش- محمودی

اقتصاد - جنیدی

دینی - زاهدی

زنگ 2

ورزش- محمودی

جامعه - جنیدی

فیزیک - خانواده

هندسه - سلطانی

زبان - شکری

شیمی - نقوی

تاریخ - عابدی

فارسی رفعت ماه

زنگ 3

جامعه - جنیدی

 

ورزش- محمودی

گسسته - سلطانی

انسان و محیط -عظیمی

انسان و محیط-نقوی

منطق - زاهدی

دفاعی/فیزیک

زنگ 4

دینی- دهقان

مطالعات - امینی

فارسی - عظیمی

گسسته - سلطانی

کارآفرینی - صابری

نگارش-عظیمی

عربی - عتیقی

زیست - جنیدی

زنگ 1

یکشنبه

ریاضی - نوروزی

دینی- دهقان

ریاضی - سلطانی

فارسی - عظیمی

روانشناسی - امینی

زمین-جنیدی

رسانه - فلسفی

عربی - عتیقی

زنگ 2

دینی- دهقان

عربی - عتیقی

ریاضی - سلطانی

حسابان - نوروزی

ورزش -

کارآفرینی - امینی

جامعه - جنیدی

رسانه - فلسفی

زنگ 3

مطالعات - امینی

دینی- دهقان

دینی - عظیمی

حسابان نوروزی*

عربی - عتیقی

حسابان - سلطانی

دفاعی - عظیمی

زیست - جنیدی

زنگ 4

خانواده - بکلو

علوم -بکلو

شیمی - نقوی

هندسه - سلطانی

تاریخ - عابدی

آمار - پاشاپور

جغرافی - جنیدی

فیزیک عیسی نژاد

زنگ 1

دوشنبه

جغرافی - عابدی

ریاضی - سلطانی

عربی

شیمی - نقوی

علوم - بکلو

فیزیک عیسی نژاد

ریاضی - پاشاپور

زیست -جنیدی

زنگ 2

علوم - عظیمی

جغرافی - عابدی

فیزیک - اجتماعی

فیزیک هادیلویی*

ریاضی - پاشاپور

هندسه-سلطانی

علوم - بکلو

شیمی - نقوی

زنگ 3

 

فلسفه - عظیمی

فیزیک - هادیلویی

فیزیک - هادیلویی

نگارش - بکلو

شیمی - نقوی

ریاضی - پاشاپور

ریاضی - سلطانی

زنگ 4

عربی - عتیقی

خانواده - بکلو

زبان - باقری

زبان - باقری

ریاضی - پاشاپور

حسابان - سلطانی

دینی - سلمانی

زبان - چزانی

زنگ 1

سه شنبه

عربی - نگارش

سلامت - بکلو

زبان - باقری

زبان - باقری

دینی - سلمانی

آمار - پاشاپور

زبان - چزانی

ریاضی - سلطانی

زنگ 2

زبان - باقری

زبان - باقری

ریاضی - سلطانی

ورزش -

فلسفه - زاهدی

عربی - عتیقی

دینی - سلمانی

زبان - چزانی

زنگ 3

زبان - باقری

زبان - باقری

ریاضی/نگارش

عربی - عظیمی

دینی - سلمانی

دینی- عظیمی

زبان - چزانی

ورزش - صابری

زنگ 4

فلسفه -عظیمی

ورزش- محمودی

زیست - ملکی

شیمی - نقوی

جغرافی - عابدی

فارسی رفعت ماه

نگارش- بکلو

فیزیک عیسی نژاد

زنگ 1

چهارشنبه

نگارش- بکلو

-زاهدی

زیست - ملکی

شیمی/نگارش

فارسی رفعت ماه

فیزیک عیسی نژاد

منطق - زاهدی

جغرافی - عابدی

زنگ 2

ریاضی - نوروزی

نگارش- بکلو

سلامت - ملکی

حسابان - نوروزی

فلسفه -زاهدی

تاریخ - عابدی

فارسی رفعت ماه

شیمی - نقوی

زنگ 3

سلامت -

 

زیست - ملکی

حسابان/دینی

تاریخ - عابدی

شیمی - نقوی

 

نگارش- بکلو

زنگ 4


بازدید: 336