کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : 28 فروردين 1400
 

دلیل بسیاری از مشکلات ما این است که گوش نمی دهیم تا بفهمیم ؛ گوش می دهیم که جواب دهیم * داشته ها و نداشته ها مکمل یکدیگرند ؛با پذیرفتن این واقعیت میتوان زندگی را آسان گرفت * پذیرفتن اینکه اشتباه کرده ایم نشان دهنده اینست که اکنون عاقل تر از گذشته مان شده ایم * وقتی حق با ماست دلیلی برای خشمگین شدن نداریم و زمانی که حق با ما نیست هیچ حقی برای خشمگین شدن نداریم .

سیستم دانش آموزی
برگزیده مطالب علمی

اشارات علمی قرآن به چند پدیده نجومی

1- چگونگی آغاز جهان خلقت

(أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].

 

ترجمه: آيا كافران نداستند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا كرديم.

 

اینجاست که این سوال متوجه کسانی می شود که حقانیت قرآن را منکرند: در زمان نزول قرآن چه کسی می دانست که جهان در ابتدا یک توده واحد به هم پیوسته بوده(رتقا) سپس از یکدیگر جدا شده (انتفتقت) و آنگاه جهانی کنونی به وجود آمده است. آیا او کسی جز خدای بلندمرتبه است؟

2- انبساط جهان

( وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]

 

ترجمه: ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و گستراننده آن هستیم.

 

 3- چگونگی پایان جهان

عجیب آنکه قرآن در آیه زیر به چگونگی پایان جهان و شکل جهان هستی که مانند یک ورقه منحنی است, اشاره کرده.

 

(يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]

 

ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشته‏ها درهم مى‏پيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مى‏گردانيم، اين وعده‏اى است بر عهده‏ى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعده‏هاى خود هستيم

4- سیاهچاله های فضایی

  دانشمندان سیاهچاله ها را دارای سه ویژگی اساسی می دانند:1- غیر قابل رؤیت اند 2- حرکت می کنند 3- جذب کننده ی سایر اجرام آسمانی اند. عجیب آنکه قرآن همین اوصاف را در این آیه ذکر می کند.

 

(فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْكُنَّسِ) [التكوير: 14-15].

 

ترجمه:  سوگند به (ستارگان) پنهان که در حال حرکت و جذب کننده اند.

 

الخنّس یعنی آنچه که پنهان میشود و دیده نمیشود, الجوار یعنی آنچه که با سرعت زیادی در حال حرکت است و الکنّس یعنی چیزی که جذب میکند (و صفحه آسمان را جاروب میکند). و این همان چیزی است که دانشنمدان درباره سیاهچاله ها به آن معترفند

امکانات مدرسه

ویژگی های هنرستان کار آفرین شهید محمد بنکدار

 بهره گیری ازهنر آموزان متخصص و متعهد هنرستان های فنی حرفه ای ، محیطی ســالم و علمی و شاداب ؛دارای سیستم دوربین مدار بسته ، استفاده از سیستم تلفن گویا جهت اطلاع اولیا از وضعیت روزانه هنرجویان ، استفاده از سیستم پیامک به اولیای محترم ، انجام ورزش صبح گاهی در اغلب روزها ، برگزاری زیارت عاشورا در هر هفته ، برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی در ساعات تفریح ، برگزاری سلسله جلسات مبارزه با آسیبهای اجتماعی برای هنرجویان ، برگزاری جلسات آموزش خانواده برای اولیای محترم ، دارای سه سایت کامپیوتر ، برگزاری کلاسهای تخصصی رشته های کامپیوتر و حسابداری برای کسب معلومات جهت ورود به بازار کار .برگزاری آزمونهای غیر حضوری بصورت آنلاین در سایت هنرستان

 

امکانات وب سایت

آخرین اخبـار علمی روز و اطلاعیه، آزمـون های آنلاین، ارائه نمرات کلاسی دانش آمـوزان، نمایش دانش آموزان بـرتر کلاسی به صـورت مـاهانه، نمونـه سـوالات، تماس با مشاور و مدیریت، پرسش و پاسخ اینترنتی

پدیه های نجومی در قرآن

چگونگی آغاز جهان خلقت

از مهمترین اکتشافات دانشنمدان در قرن بیستم بی اعتبار ساختن اندیشه ازلی و ابدی بودن جهان است؛ آنان با دلایل متقن علمی ثابت کرده اند که آفرینش جهان با یک انفجار مهیب آغاز شده است که از آن به "انفجار بزرگ" یاد می کنند

. (أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].

ترجمه: آيا كافران نداستند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا كرديم.

انبساط جهان

جهان هستی با سرعت زیادی در حال انبساط است اما ما آن را احساس نمی کنیم. دانشنمدان با استفاده از ابزار آلات پیشرفته توانسته اند سرعت آن را اندازه بگیرند. این حقیقتی است که در زمان نزول قرآن هیچ کسی اطلاعی از آن نداشت.

وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]

ترجمه: ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و گستراننده آن هستیم.

چگونگی پایان جهان

طبق قانون بقای انرژی, میزان ماده و انرژی همیشه ثابت است در نتیجه, گسترش جهان هستی متوقف خواهد شد و همان گونه که گسترش یافته بود شروع به بازگشت و جمع شدن خواهد کرد.

(يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]

ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشته‏ها درهم مى‏پيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مى‏گردانيم، اين وعده‏اى است بر عهده‏ى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعده‏هاى خود هستيم

(اگر دقت شود

سیاهچاله های فضایی

سیاهچاله های فضایی پدیده های عظیمی اند که تحقیق درباره وجود آنها تا بیش از نیم قرن ذهن دانشنمدان را به خود مشغول داشت تا اینکه سرانجام به وجود آنها اذعان کردند.

(فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْكُنَّسِ) [التكوير: 14-15].

ترجمه:  سوگند به (ستارگان) پنهان که در حال حرکت و جذب کننده اند.

 

 

برنامه هفتگی

دوازدهم  کامپیوتر

دوازدهم حسابداری

یازدهم  کامپیوتر

یازدهم  حسابداری

دهم کامپیوتر

دهم حسابداری

 

 

تجارت - حامدی

ح صورت های مالی

 

فارسی - عظیمی

نصب و راه اندازی-باقری

ح وجوه نقد

زنگ 1

شنبه

تجارت - حامدی

ح صورت های مالی

فارسی - عظیمی

نوآوری -میرحسینی

نصب و راه اندازی-باقری

ح وجوه نقد

زنگ 2

تجارت - حامدی

ح صورت های مالی

نوآوری -میرحسینی

تاریخ - عظیمی

نصب و راه اندازی-باقری

ح وجوه نقد

زنگ 3

تجارت - حامدی

مهدوی/یعقوبی

برنامه سازی - مهرپویا

نوآوری -میرحسینی

نصب و راه اندازی-باقری

عسگری/افراسیاب

زنگ 4

فارسی - عظیمی

 

برنامه سازی - مهرپویا

ح حقوق و دستمزد

 

ورزش

ح خرید و فروش

 

زنگ 1

یکشنبه

خانواده - ملکی

خانواده - ملکی

برنامه سازی - مهرپویا

ح حقوق و دستمزد

فارسی - عظیمی

ح خرید و فروش

زنگ 2

سلامت - ملکی

عربی // دفاعی

برنامه سازی - مهرپویا

ح حقوق و دستمزد

عربی/ /دانش فنی

ح خرید و فروش

زنگ 3

عربی // دفاعی

سلامت - ملکی

عربی//نوآوری

یعقوبی

تولید محتوا - زارعی

عسگری/افراسیاب

زنگ 4

اخلاق - نوری

ورزش

پیاده سازی - حامدی

ح اموال و انبار

 

دینی - عظیمی

ریاضی - گلستانی

زنگ 1

دوشنبه

دفاعی - عظیمی

اخلاق - نوری

پیاده سازی - حامدی

ح اموال و انبار

دانش فنی -مهرپویا

فیزیک - گلستانی

زنگ 2

دینی - نوری

دفاعی - عظیمی

پیاده سازی - حامدی

ح اموال و انبار

 

ریاضی - گلستانی

فارسی - عظیمی

زنگ 3

عربی // عظیمی

دینی - نوری

پیاده سازی - حامدی

عسگری/افراسیاب

فیزیک - گلستانی

دینی - عظیمی

زنگ 4

اجتماعی - کرمی

فارسی - عظیمی

فن آوری - گلستانی

زبان - چزانی

تولید محتوا - زارعی

دانش فنی - یعقوبی

زنگ 1

سه شنبه

ریاضی - گلستانی

اجتماعی - کرمی

زبان - چزانی

عربی// عظیمی

تولید محتوا - زارعی

عربی//دانش

زنگ 2

دانش فنی - مهرپویا

دانش فنی - یعقوبی

تاریخ - عظیمی

محیط زیست - کرمی

تولید محتوا - زارعی

زبان - چزانی

زنگ 3

دانش فنی - مهرپویا

دانش فنی - یعقوبی

محیط زیست - کرمی

مدیریت تولید زاهدی

زبان - چزانی

ورزش

زنگ 4

شبکه - حامدی

ح بهای تمام شده - نفر

ریاضی - گلستانی

دینی -زاهدی

نقشه کشی - مهرپویا

جغرافی - کرمی

زنگ 1

چهارشنبه

شبکه - حامدی

ح بهای تمام شده - نفر

دینی - نوری

شیمی - گلستانی

نقشه کشی - مهرپویا

الزامات - کرمی

زنگ 2

شبکه - حامدی

ح بهای تمام شده - نفر

شیمی - گلستانی

ورزش

الزامات - کرمی

ارتباط - نوری

زنگ 3

شبکه - حامدی

ح بهای تمام شده - نفر

برنامه ریزی - مهرپویا

ریاضی - گلستانی

جغرافی - کرمی

ارتباط - نوری

زنگ 4

 


بازدید: 396